5 Tips voor uw socialmedia

Wat betekent Social media voor uw onderneming?

In het bedrijfsleven worden sociale media gebruikt om producten op de markt te brengen, merken te promoten, contact te maken met huidige klanten en nieuwe klanten te stimuleren. Social media analyse is het verzamelen van gegevens van blogs, sociale media websites en het analyseren van die gegevens om zakelijke beslissingen te nemen.

5 Tips voor uw Social media

1. Investeer in de juiste sociale kanalen.


Het gaat niet alleen om welke sociale inhoud je deelt – het gaat ook over waar je het deelt.

Niet alle sociale platforms zijn gelijk gemaakt, en waar het ene bedrijf een geweldige betrokkenheid krijgt, kan het andere plat vallen.

B2B’s (business to business) doen het bijvoorbeeld heel goed op LinkedIn, maar niet zo goed op Instagram. Terwijl B2C’s vaak groeien tot groot succes!

Zoek het juiste platform dat aansluit op uw doelgroep.

2. Creëer een consistente huisstyle voor uw sociale inhoud.

Door een consistent thema met je accounts te maken, kun je merkbekendheid opbouwen en vergroten, vooral op Instagram.

Praktisch betekent dit dat u een consistent kleurenpalet en dezelfde filters gebruikt om een ​​duidelijk gevoel en uiterlijk te krijgen.

Hierdoor zien je berichten er visueel aantrekkelijk uit voor je volgers en klanten, en meer het weerspiegelt het imago van je merk.

3. Voeg altijd visuals toe.

Of het nu gaat om video of statische afbeeldingen, visuals zorgen altijd voor meer betrokkenheid bij uw sociale inhoud.

Huur een fotograaf in om een ​​bibliotheek met afbeeldingen voor uw merk te maken en / of investeer in een stocksite van hoge kwaliteit. Een stockphoto platform dat afbeeldingen heeft die er eigenlijk niet uitzien als een stockafbeelding.

Met een budget?

Kam door een licentievrije site zoals Pixabay of Stocksnap.io voor visuele inhoud met die je geen cent kost.

4. Duik voor het eerst in nieuwe sociale platforms.

Vind het nieuwste en beste platform en duik erin – vóór je competitie.

Een goed voorbeeld?

Facebook messenger.

Er zijn 300 miljoen actieve maandelijkse Messenger-gebruikers en je kunt rechtstreeks met hen communiceren via Messenger in een aantrekkelijke en flexibele omgeving.

Of u nu bots voor de klantenservice wilt creëren, bots die afspraken kunnen plannen of bots om belangrijke inhoud te leveren, u kunt het allemaal doen op Facebook Messenger.

Omdat het relatief nieuw is, is er echter weinig concurrentie – wat je een uitstekende gelegenheid geeft om vooruit te komen.

5. Plan een contentstrategie en maak een redactionele kalender voor uw sociale kanalen.

Marketeers weten soms niet 123 wat ze op sociale media moeten posten.

Succesvolle marketing via sociale media gebeurt niet per ongeluk. Er zit vaak een strategie achter, net zoals bij een blog.

Kijk naar het grote geheel en bedenk content dat interessant is voor uw publiek.

Breng seizoensgebonden inhoud in kaart, evenals inhoud met betrekking tot evenementen of lanceringen die uw bedrijf van plan is.

Werk nauw samen met uw redactie- en marketingteams om te weten wat er in de planning staat en bepaal hoe u dit het beste kunt promoten.

Wilt u meer informatie of hulp bij uw socialmedia? Neem contact met ons op!